הכפירים שולטים במשחק העונה, האיילים מבטיחים את המקום בפלייאוף

תאקל IHFL נוער

תמונות: יוני מוגרבי.

שבוע עם לוח משחקים מלא של ליגת הנוער ע"ש משפחת קראפט נתנה לנו משחקים צמודים ומרתקים מצד אחד ומצד שני הכרעות לקראת סיום העונה והפלייאוף המממש ובא. ירושלים הגיעו למשחק על כל הקופה מול הקבוצה במקום השני, קרית אונו ויצאה עם נצחון נהדר, חיפה אירחו את מודיעין לקרב על המקום השלישי והשיגו נצחון דחוק אך משמעותי. במשחק חד צדדי בית שמש ניצחו בקלות את מזכרת בתיה.

כפירי ירושלים 38 – זאבי קרית אונו 22

ביום שלישי בקרית אונו, קיבלנו את אחד מהמשחקים הטובים של השנה ובסופו הראתה לנו האלופה מדוע היא הקבוצה העדיפה על הקבוצה במקום השני. הזאבים פתחו את המשחק יותר טוב ומי אם לא עוזיאל גילנברג עם החזרת בעיטת הפתיחה כל הדרך לאנדזון כדי להכתיב את הקצב למשחק. הק"ב של הקבוצה האורחת, מתי בדנרש ענה מהר כשהוא מוצא את עמי פריד כדי להביא את קבוצתו למרחק שתי נקודות (בלי ההמרה) אבל המחצית הראשונה הייתה כמעט בלעדית של אחד מהמועמדים המובילים לתואר הMVP.

גילנברג השלים את הטרייפקטה עם ט"ד הגנתי כאשר הוא חוטף את בדנרש ומחזיר 32 יארד לט"ד, ולאחר מכן בפתיחת הרבע השני, ארבל הק"ב הצעיר מוצא אותו לט"ד בתפיסה וזה כבר יתרון משמעותי עבור הזאבים. האם זה מספיק? לא ממש כי ההגנה בכחול זהוב, התעוררה וחטפה את ארבל חמש פעמים (סיים עם 15 מ-32 ל-141 יארד), ואיפשרה לחיבור בדנרש – פריד להכות שוב ולמנחם סקלר לצמצם עד מרחק 2 נקודות על סף ההפסקה, המהפך הגיע בפיק סיקס של גבי אהרונין ונתן את היתרון במחצית לקבוצה במקום הראשון.

המחצית השניה הייתה בסימן הגנות, כאשר הגנת קרית אונו חוטפת את בדנרש עוד פעמיים, אבל הוא לא נשאר חייב וחטף בהגנה את ארבל שלוש פעמים בעצמו (כמו גם 4 תאקלים הגנתיים), ואפשר לסקלר שסיים עם 61 יארד ב-20 נשיאות לשים ט"ד נוסף ולהתקרב לנצחון. הזאבים עוד נתנו לכפירים שתי נקודות נוספות עם סייפטי לא מחוייב ברבע הרביעי שחתם את תוצאת המשחק.

ירושלים הבטיחו את המקום הראשון ויארחו את החצי הגמר השני, קרית אונו יצטרכו לנצח את שני המשחקים הנותרים או לקוות למעידה של חיפה במשחקם האחרון כדי להבטיח את המקום השני ולארח את החצי גמר הראשון.

איילי חיפה 12 – להבות מודיעין 8

קרב הגנתי קשוח בקיבוץ יזרעאל, וחיפה יצאה עם נצחון משמעותי שמבטיח עבורה מקום בפלייאוף ומקום שלישי לפחות (ואולי יותר עם עזרה מקרית אונו).

חיפה שלטו במשחק והגיעו מספר פעמים לרדזון של יריבתם אבל כשלו פעם אחר פעם לייצר נקודות כשבסופו של דבר ניתאי פדידה פורץ את הסכר ועוזר לקבוצתו להחזיק את היתרון עד המחצית. מודיעין לקחו את היתרון במחצית השניה עם מסירה של נתנאל אהרונוף למתן באומן (אחרי ההמרה), אבל ג'וש לבנטל החזיר את היתרון למארחים, יתרון שהחזיקו בו עד הסיום.

ההגנה החיפאית עמדה בפרץ הנסיונות של האורחים כשנועם מלול לא מצליח להגיע לאנדזון ויכלו לסגור את המשחק ולכרוע ברך אחרי שהשיגו דאון ראשון מבלי שללהבות נשארו פסקי זמן אבל סבה מדבד פימבל ברגע הכי לא מתאים מבחינתו ונתן עוד הזדמנות אחת נוספת לסגולים – אבל הם כשלו פעם נוספת והאיילים בפלייאוף.

מודיעין עדיין תלויים בעצמם בקרב על המקום הרביעי, כאשר נצחון אחד בשני המשחקים האחרונים יעשה את העבודה ויכניס אותם על פני בית שמש שבמרדף אחריהם.

בית שמש לוחמי יהודה 60 – מזכרת בתיה גורילות 0

משחק חד צדדי נוסף נערך ביום חמישי בערב בבית שמש כאשר הקבוצה המקומית יצאה עם נצחון קריטי עבורה בקרב על הפלייאוף וצריכה לנצח בשני משחקיה האחרונים מול ירושלים וחיפה ולקוות להפסד של מודיעין באחד משני משחקיה האחרונים.