קרית אונו ומודיעין יתמודדו על תואר האליפות!

תאקל IHFL נוער

עונה שלמה מאחורינו ונותר רק עוד משחק אחד ויחיד – הקרב על תואר האליפות. חצאי הגמר בשבוע שעבר קבעו גמר מפתיע, במיוחד עם החצי גמר השני שנערך בירושלים ולהבות מודיעין המדורגת רביעית הצליחה להפתיע את המדורגת ראשונה כפירי ירושלים שלא הפסידה מפתיחת העונה שעברה וניצחה בצורה מותחת. הלהבות יפגשו את קרית אונו המדורגת שניה שניצחה בקלות את המדורגת שלישית מחיפה. שתי הקבוצות נפגשו פעמיים בעונה הסדירה ובשני המשחקים קרית אונו יצאה עם ידה על העליונה אבל בשני המקרים בהפרש של פחות מט"ד (המשחק השני היה לפרוטוקול בלבד), כך שצפוי לנו משחק צמוד, מותח ומרתק.

זאבי קרית אונו (2) 28 – איילי חיפה (3) 8

הזאבים רצו לחזור לגמר שני בעונה שניה ברציפות ולזכות בתואר בפעם הראשונה מאז העונה הראשונה של ליגת הנוער (בגלגולה הקודם של הקבוצה) והיא לא התקשתה מול הקבוצה מחיפה בזכות הופעה נהדרת של עוזיאל גילנברג. קרית אונו שלטו לאורך כל המשחק משני צידי הכדור ושילשו את כמות היארדים ההתקפיים של יריבתם ולולא החזרת פאמבל משום מקום של אבישי דסקל שצמצם את התוצאה על סף המחצית, המצב היה נראה עוד יותר גרוע לחיפה.

גילנברג פתח עם תפיסה של ט"ד ל-10 יארד כחלק מערב של תשע תפיסות ל-160 יארד ושלושה ט"דים (למעשה רמי אדלר הק"ב השלים עוד מסירה אחת לשחקן אחר מלבדו), בועז קליין תרם את חלקו על הקרקע עם 129 יארד והגדיל את התוצאה עם ריצה ברבע השני, ואז הגיע הפאמבל שחתם את תוצאת המחצית.

מהצד השני ההתקפה של חיפה התקשתה וסבה מדבד השלים רק 5 מסירות ומסר לידי היריב פעם אחת בדמות יונתן גל לקראת סוף המשחק. ההגנה של חיפה בראשות ניתאי פדידה (7 תאקלים) ניסתה לעשות כמיטב יכולתה אבל החיבור של אדלר את גילנברג קבע את תוצאת המשחק כבר ברבע השלישי, פעם ראשונה עם מסירה ל-30 יארד ועוד מסירה קצרה לארבעה יארד, וחגיגות העליה לגמר של האדומים שחורים החלו עם מבט לעבר התואר.

כפירי ירושלים (1) 22 – להבות מודיעין (4) 24

ההפתעה הגדולה של השנים האחרונות אירעה ביום רביעי בקמפוס עמק הארזים ע"ש משפחת קראפט, האלופה היוצאת כפירי ירושלים הגיעה עם רצף נצחונות יוצא דופן עוד מהעונה שעברה ובמהלך העונה הסדירה במפגש בין שתי הקבוצות, מחצה 0-35 את הלהבות. חצי הגמר נפתח דווקא בצורה צפויה עם ט"ד מהיר של משה רוזנסון וההגנה של הכפירים הצליחה לעצור את התקפת הלהבות שקיבלה את נועם מלול בעמדת הק"ב הפותח.

סיפור המשחק הגיע אמנם ברבע השלישי, אבל ראינו סדקים ראשוניים אצל הכפירים עם איבוד כדור בהחזרת פאנט שסידרה למלול ט"ד קל בריצה ושיוויון. מתי בדנרש החזיר את היתרון מהר לקבוצתו עם מסירה יפייפיה ל-30 יארד לעמי פריד עם יתרון 7-14 במחצית. ההגנה של מודיעין בראשות יהודה מגדל (11 תאקלים) המשיכה ליצר עצירות ואיבודי כדור – סך הכל 6 איבודים היו לירושלמים במשחק – בדנרש נחטף שלוש פעמים, ואיבד עוד כדור על הקרקע בנוסף לשני פאמבלים נוספים (נועם מלכה השתלט על שניים מהם).

המומנטום כאמור עבר לצד הסגול ברבע השלישי ובענק. מלול נפצע ויצא למהלך אחד ונכנס במקומו אחיו הצעיר רועי והוא מצא במסירה נהדרת את מתן באומן ל-40 יארד משום מקום כדי להשוות את המשחק, הכפירים עם 11 עבירות הלכו אחורה וסאק של שאול אהרון ואבישי גארנר הובילו לפאנט קצר שגבריאל לסין החזיר אותו לט"ד ויתרון ראשון במשחק. במהלך הבא הכפירים טעו בענק כאשר בעיטת הפתיחה מודיעין השתלטו על הכדור החי על קו ה-1.

הגנת הכפירים ששיחקה טוב לאורך כל המשחק (גל לנדאו עם שישה תאקלים ושאול ריגר עם חמישה) הצליחה לייצר עצירה קריטית וגיא מילס הכניס את שער השדה הקריטי כדי לעלות את קבוצתו ליתרון של שני סקורים. הגנת מודיעין המשיכה לשלוט וליצר איבודים דרייב אחרי דרייב והיה נראה שלכפירים פשוט אין דרך לחזור, אבל חיבור בין בדנרש (5 מ-18 ל-95 יארד, ט"ד ו-3 אינ') ליותם אורבך סידר להם להגיע למרחק של 2 נקודות אחרי ט"ד בק"ב סניק של בדנרש.

זה היה מאוחר מדי, הלהבות הצליחו להשיג דאון ראשון ולהוריד את השעון עד 9 שניות והצליחו לשחרר פאנט שגמר את המשחק, והוביל להפתעת השנה ועליה לגמר.

=================================================================================================

הגמר יערך ביום רביעי, 1.3.2023 בשעה 19:15 בספורטק עמק הארזים ע"ש משפחת קראפט. הכניסה חופשית, כולם מוזמנים!!!

 

צפיה ישירה במשחק