ליגת הנוער – העונה המשוגעת הישורת האחרונה

תאקל IHFL נוער

בליגת התאקל נוער הישראלית IHFL  – פנינו לאן – העונה המשוגעת

בעקבות מלחמת "חרבות הברזל" בה לוקחים חלק לא מעט ממנהלי, מאמני ושחקני ענף התאקל פוטבול בישראל, הפכה ליגת התאקל הנוער IHFL לליגת התאקל היחידה בעונת 2024.

קבוצות הנוער עלו לבמה המרכזית, לקחו את ההזדמנות בשתי ידיים וסיפקו לנו עונה מותחת, מלאה בהפתעות וסיום שיוכרע וייקבע את העולות לחצי הגמר רק בשריקת הסיום של משחקי ההשלמה.

אז מה היה, מה נשאר ואיך כל זה יסתיים.

נתחיל מהבטוחה ויש רק אחת כזאת – רעם רמת השרון

בשקט בשקט, אחרי פתיחה לא קלה (2:2 אחרי ארבעה משחקים) החלו ברמה"ש לאסוף ניצחונות כשגולת הכותרת היו הניצחונות על הזאבים ועל הלהבות. ללא מעידות בדרך ועם משחק אחרון מול הלוחמים, הבטיחו רעם את מקומם בחצי הגמר ועם ניצחון על בית שמש הם גם יבטיחו ביתיות ונקודת זינוק נוחה לגמר.

העלילה מסתבכת – כפירי ירושלים

על הנייר, מועמדת בטוחה לאליפות, בוודאי לפלייאוף, במציאות – מזכרת בתיה פינת בית שמש.

הכפירים שהתחזקו במהלך הקיץ גם בעמדת המאמן הראשי וגם במספר עמדות על המגרש, פתחו את העונה בסערה, ארבעה ניצחונות מארבעה משחקים עם ספיגה מינימלית של 24 נקודות בארבעה משחקים, ללא ספק חצי עונה מושלמת ושיוט לפלייאוף ואז הגיע המשחק החמישי…

רבות דובר על המשחק המטורף בין כסופי הגב ממזכרת בתיה לכפירים שלדעת רבים הכניס את הליגה (ואת הטבלה) לסחרור. הפסד נוסף של הכפירים ללוחמים מבית שמש (במשחק מותח לא פחות מהמשחק מול מזכרת בתיה) והנה הכפירים זקוקים לניצחון חוץ בעמק יזרעאל כדי להבטיח מקום בפלייאוף.

מחזור סיום כפירים – איילים, ניצחון לכפירים והם עלו בוודאות אולי אפילו מהמקום הראשון במאזן 6-2, הפסד מול האיילים והם מסתבכים במידה ומזכרת מנצחים את עמק חפר ואת הלוחמים ואז הם נכנסים לבית פנימי עם הלוחמים או מזכרת בתיה וקבוצה ונוספת (מודיעין או קרית אונו) ששם יכריעו ההפרשים.

שוב פעם אתם? – זאבי קרית אונו/להבות מודיעין – כאילו שלא הספיק לנו הגמר המטורף מהעונה הקודמת, נפגשות שתי הקבוצות לפרק סיום עונה מותח במיוחד. נתחיל מהסוף, אחת הקבוצות לא תגיע לחצי הגמר. המאזן של שתיהן זהה, אחת תסיים ב 4:4 ותישאר בחוץ והשניה תסיים ב 5:3 ותצטרף לבית פנימי ששם ההכרעה תושג לפי ניצחונות ראש בראש והפרשים.

מחזור סיום לפני השלמה – קרית אונו – מודיעין, המנצחת נכנסת לבית פנימי שמשם ככל הנראה תעלה לפלייאוף, המפסידה פותחת את עונת הרחצה מוקדם מהצפוי.

מחזור השלמה – זאבי קרית אונו – שומרים עמק חפר

לא עליתם כבר? – לוחמי בית שמש – למרות שמהרגע הראשון הם נראו כעולה הבטוחה הפלייאוף עם ניצחונות מרשימים על ירושלים, מודיעין ורמה"ש (נדבר על זה עוד רגע) לוחמי בית שמש עדיין לא הבטיחו את העליה. הפסד לרמה"ש והפסד למזכרת בתיה והם מסתבכים בתוצאות ממשחקים אחרים (זקוקים להפסד של קרית אונו והפסד של מזכרת בתיה). המשחק מול רמה"ש עשוי להיות קריטי לדירוג הסופי משום שניצחון של בית שמש עלול לגרור את רמה"ש לדירוג נמוך יחסית בתוך בית פנימי ואובדן הביתיות. ניצחון של בית שמש בשני המשחקים הקרובים והם עולים מהמקום הראשון.

מה נשאר לבית שמש  – משחק מול רמה"ש בחוץ ומשחק מול מזכרת בתיה בחוץ.

לא באמת חשבתם שתראו אותנו כאן – כסופי הגב מזכרת בתיה – עם הרבה תוספות בצוות האימון, גיוסים ובעיקר עבודה קשה, כסופי הגב ממזכרת בתיה (שהניצחון האחרון שלהם היה אי שם ב 2019) הצליחו להיצמד לחבורה המכובדת ולהיות רלוונטים לפלייאוף, הם אמנם לא תלויים בעצמם אלא זקוקים להפסד אחד של אחת היריבות (או תיקו בין קרית אונו למודיעין, צריך לבדוק חוקתית אם זה אפשרי) אבל עדיין, ניצחון על שומרי עמק חפר ועל לוחמי בית שמש וכסופי הגב מסיימים את העונה עם מאזן זהה למקום שני.

מה נשאר למזכרת בתיה – משחק בית מול עמק חפר ומשחק בית מול בית שמש. ניצחונות בשני המשחקים והם מתפללים למעידה של הכפירים מול חיפה או הפסד של בית שמש מול רמה"ש ואז נכנסים לבית פנימי, הפסד באחד המשחקים, והם מסיימים את העונה עם מחמאות. רק מחמאות.