בית שמש וירושלים עם ניצחונות בדרך למפגש פסגה בגמר

תאקל IHFL נוער

עונת 2024 בנקודת רתיחה!

עונה נוספת של פוטבול תיכונים ישראלי מתקרבת לקיצה ובכך גם לשיאה. עונה סוערת במיוחד עברה עלינו עם אין ספור תהפוכות בדרך, ולאחר השבוע הראשון של הפלייאוף וסיומו של שלב חצי הגמר שסיפק משחקים נהדרים ומורטי עצבים, כעת הגמר והאליפות קרובים מתמיד.

כפירי ירושלים VS רמת השרון תאנדר 37 – 14

כפירי ירושלים סיימו את העונה במקום השני ואירחו בחצי הגמר הראשון את מי שהייתה ללא ספק הפתעת העונה, רמת השרון תאנדר מהמקום השלישי לדו קרב מרתק בין שני המאמנים שהובילו בעונה הקודמת את מודיעין לאליפות ראשונה בתולדותיה, דני איסטמן וגדעון רייז.

רמת השרון הגיעו למשחק חדורי מטרה לעלות לגמר ראשון מאז 2020 והמשיכו להציג את סגנון ההתקפה האופייני להם המשלב בין שני קוורטרבקים, בעלי סגנון משחק שונה (זיו טופז ועדי רז), אבל לרוע מזלם לא הצליחו לעצור את המכונה המשומנת מירושלים בהובלתם של צמד הקוורטרבק – רסיבר הטוב בליגה, בדנרש את באומן. המשחק נפתח בסימן הגנתי כששתי הקבוצות מחליפות ביניהן בעיטות הרחקה בדרייבים הראשונים, עד שלקראת סיום הרבע הראשון מתי בדנרש מוצא את נייט פריד על קו ה-5 יארד בדאון רביעי ומשם בדנרש המשיך את זה בעצמו עם ריצה לט"ד ראשון במהלך העוקב ושבר את הקרח.

רמה"ש קיבלו את הכדור עמוק בתוך שטח המגרש שלהם, וקיוו להתאושש במהירות אבל לא הצליחו להוציא לפועל ועדי רז תוקל בשטח האנדזון של רמה"ש לסייפטי שזיכה את המארחים בעוד 2 נקודות שהעלה אותם ליתרון 9-0, הכפירים פתחו את הרבע השני בסערה וחיפשו להגדיל את הפער ולברוח לרמת השרון.

בנימין גוטליב ונייט פריד סיפקו מהלכים גדולים, ושוב הכפירים מצאו את האנדזון עם מסירה נהדרת של בדנרש לידיים של משה קוזדייב והגדיל את הפער ל-16, התאנדר לא הצליחו למצוא קצב ונכנסו לבור עמוק אפילו יותר כשניסיון בעיטת הרחקה של עדי רז נחסם והפך מאוד מהר לט"ד של נייט פריד בתחילת הרבע השני, הדקות חלפו בדנרש ורז השיגו חטפו כדור כל אחד מהצד ההגנתי של המגרש והמשיכו לגשש אחר נקודות, עד שבדנרש מצא את באומן באנדזון בדאון רביעי קצר לט"ד נוסף שסידר יתרון נוח של 30-0 לקראת המחצית. רמת השרון עוד הספיקה להרחיק את הכדור פעם נוספת לפני ההפסקה אלא שלא אחר ממתי בדנרש איבד את הכדור בזמן ניסיון ההחזרה, מה שסידר ט"ד קצר של רז שצימק את ההפרש לתוצאה 30-8 לפני הירידה למחצית.

4 דק' לתוך הרבע השלישי באומן התחבר עם בדנרש בפעם השניה במשחק לט"ד נוסף, ההגנות במשחק העלו הילוך כשבמשך דקות ארוכות ההתקפות לא מצליחות להוסיף נקודות ללוח ומחליפות ביניהן איבודי כדור, איתי קורן הוסיף ט"ד מנחם ברבע הרביעי והכפירים ירדו במהלכים האחרונים, וסיימו את המשחק עם הכרטיס לגמר בידיים אחרי ניצחון מוצדק בתוצאה 37-14

את הירושלמים הובילו מתי בדנרש עם 233 יארדים כוללים ו5 ט"ד כוללים ומתן באומן עם הופעה נהדרת משני צידי הכדור של 96 יארדים בתפיסה ו-2 ט"ד והוסיף 5 תאקלים, אחד לאיבוד יארדים וסאק.

ברמת השרון עשו כל שביכולתם אבל לצערם זה לא היה מספיק, איתן שילה הליינבקר הוביל את הקבוצה עם 8 תאקלים ואחד לאיבוד יארדים

 

בית שמש ווריורס VS מודיעין פליימס 28 – 20

מעט מערבה מספורטק עמק הארזים מול 500 צופים, הלוחמים מבית שמש הוכיחו למה הם סיימו את העונה הסדירה בפסגת הטבלה, בחצי הגמר השני נגד האלופה המכהנת להבות מודיעין.

מודיעין, שגם בעונה שעברה סיימה במקום הרביעי בדרכה אל הטבעת, הגיעה לבית שמש בשאיפה לזכות בהזדמנות לשמור על התואר גם אחרי הגמר ב-11 באפריל, הקוורטרבק הצעיר רועי מלול והתקפת מודיעין נלחמו עד הרגע האחרון אך לא הצליחו לגבור על ההגנה המובילה בליגה, שסיפקה לא פחות מתצוגת תכלית. השביעיה הקידמית של בית שמש הסתערו על הבקפילד הסגול צהוב והגיעו לרועי מלול לא פחות מעשר פעמים(!) וגרמו לארבעה איבודי כדור סה"כ.

המשחק לא התחיל באופן חלק למודיעין שניסו להניע את הכדור, אבל מצאו את עצמם בדרייב הראשון עמוק ברדזון שלהם, בדאון שלישי כעשרים וחמישה יארדים מפרידים בינם לבין סט חדש של נסיונות. אלא שאז מצא מלול את גיא מיילס לחיבור של 61 יארדים ודאון ראשון וגול, מלול ניצל את ההזדמנות כדי לאתר את שי אדלר באנדזון ולהעלות את מודיעין ליתרון עם הנקודות הראשונות במשחק. היתרון לא החזיק הרבה זמן כשבמהלך ההתקפי הראשון של בית שמש דניאל לוי רץ 48 יארד ומהלך השלישי נחמן אפשטיין סגר את הדרייב באנדזון עם מסירה למל שוורץ פלוס ריצה לשתי נקודות בעצמו. ההגנות התעוררו ומודיעין איבדו את הכדור ליהודה סמית הקורנרבק של הלוחמים אבל סאק של יקיר ברגר הצליח לכפות בעיטת הרחקה מהקבוצה בכתום.

מודיעין לא הצליחו לקדם את הכדור ונעצרו ע"י סאק נוסף של בנימין קשנאו ושוב הלהבות נאלצו להרחיק. בית שמש ניצלו את המומנטום ובדאון שלישי נחמן אפשטיין שלח כדור נהדר לגרשי הרטשיין לט"ד נוסף לטובת המארחים ויתרון 14-6 לקראת סוף הרבע הראשון.

ההתקפה האורחת לא הצליחה לקדם את הכדור, ומודיעין ונאלצו להרחיק פעם נוספת, רק שהפעם נתנאל שמרוט איבד את הכדור במהלך ההחזרה וג'וש שמילוביץ השתלט עליו ונתן למודיעין הזדמנות נוספת אך הגנת הלוחמים עצרה את אוראל לובינסקי פעם אחר פעם וחזרה להחזיק בכדור אחרי שניסיון ריצה בדאון רביעי נכשל. בית שמש עלתה ליתרון 20-6 לאחר ט"ד נוסף בריצה של אפשטיין, ומאז ועד הירידה למחצית, ראו על המגרש רק הגנות. כששתי הקבוצות לא מצליחות לחדור את החומות אחת של השניה ומחליפות ביניהן בעיטות הרחקה ואיבודי כדור.

נראה שהמחצית השניה נפתחה כשהמומנטום שייך לאורחים, כשההגנה בסגול עוצרת את שוורץ בדאון רביעי ושלושה יארדים אבל דווקא אחרי שמודיעין הצליחו להתקדם ולהשיג דאון ראשון, בנימין קשנאו הגיח משום מקום מהצד המת של רועי מלול לסאק מהסרטים פלוס גרימה לפאמבל, עליו השתלט רפאל וולף. הלוחמים הרגישו שידם שוב על העליונה ומל שוורץ ניצל זאת כדי להוסיף ט"ד שני באותו הערב עמוק בתוך הרבע השלישי ומסדר יתרון של 28-6.

משחק המסירה של הלהבות התחיל להתחבר ותפיסות של נהוראי ברק וגיא מיילס בנוסף לעברה לא מחייבת של הלוחמים סידרו למודיעין דאון ראשון וגול ממרחק של כ-4 יארד. מודיעין שמו את הכדור בידיים של עילאי מלכה מי שבימים כתיקונם משחק במרכז קו ההגנה, ניסיון שצלח ומלכה צמצם את הפער ל-28-12.

במהלך נועז מודיעין השתלטו על בעיטת אונסייד, אבל חוסר ריכוז שוב לקח אותם אחורה כששני סאקים נוספים של ההגנה בכתום ועברות נוספות כפו על מיילס להרחיק פעם נוספת בדאון 4 ארוך, בית שמש לא הצליחו לממש את ההזדמנות נוספת ושוב הכדור חזר למודיעין, מלול עוד הצליח לקדם את הכדור במעלה המגרש עד שיעקב גלר חטף את הכדור השני שלו במשחק.

ההגנה האורחת לא ויתרה ועם המון אופי בלמה את המדורגת ראשונה בארבעה מהלכים, והלהבות קיבלו צ'אנס נוסף, ריצות של לובינסקי סידרו לעילאי מלכה את הט"ד השני שלו במשחק מעמדת הפולבק ומודיעין מצליחים להשלים את המסירה לשתי הנקודות הנוספות, ומשום מקום רק 8 נקודות מפרידות בין שתי הקבוצות.

הפעם בית שמש הצליחו להשתלט על בעיטת האונסייד של מודיעין אבל נכשלו בדאון רביעי ומודיעין יצאו לדרייב אחרון על גורל העונה כולה. רועי מלול ויהלי הרוש שהציג משחק שקט מאוד עד אותו הרגע, הובילו דרייב ארוך וקשה שהגיע לדאון ראשון ועשר יארד, על קו ה-17 של בית שמש.

מלול השלים את מסירה למיילס שנתנה לסגולים 5 יארד נוספים, אלא שאז הגנת בית שמש הידקה את החבל ושמה סוף לדרמה בשניות האחרונות של המשחק, כשמנעו ממלול להשלים את שלושת המסירות האחרונות וסיימו את הקרב על הכרטיס השני לגמר.

נתנאל שמרוט הוביל עם 7 תאקלים ו-4 סאקים ובנימין קשנאו הוסיף 6 תאקלים, 2 סאקים וגרימה לפאמבל, את מודיעין הובילו גיא מיילס עם 107 יארדים בתפיסה ורועי מלול עם 225 יארד במסירה (14 השלמות מ-31 נסיונות) עם ט"ד אחד, אבל זרק גם שלוש חטיפות

מוקדם יותר השנה בית שמש ניצחו את הכפירים בקראפט, אבל בגמר הכל פתוח ושום דבר לא וודאי. מה שכן בטוח יהיה, קרב ענק בין ההגנה המובילה להתקפה המובילה, כשבסוף הערב רק קבוצה אחת תוכל לקרוא לעצמה אלופה.