ישראל לוקחת זהב בקטגוריית U17 בנים ומסיימת במקומות 5 ו6 בבנות U17 ו U15 מעורב.

נבחרות נערים נערות פלאג נוער ארצי

נבחרת ישראל עד גיל 17 לקחה את מדליית הזהב באליפות אירופה לנוער בפלאג פוטבול של הפדרציה הבינלאומית לכדורגל אמריקאי (IFAF) שהסתיימה רק ביום ראשון בגרוסטו, איטליה.

ישראל ניצחה את סרביה 34-14 במשחק על מדליית הזהב לאחר שכבשה את איטליה המארחת בחצי גמר צמוד.

"החיפוש אחר מדליית זהב בכדורגל הדגל של IFAF נמשך כבר 15 שנה וצוות ישראל הגיעה סוף סוף לראש הפודיום", אמר נשיא התאחדות הפוטבול האמריקאי בישראל, סטיב ליבוביץ. "בשנים האחרונות, בעזרת משפחת קראפט ואיילת ספורט לא אולימפי, השקענו רבות בתוכניות הנוער שלנו. אנחנו רואים שזה השתלם".

בנות U17 סיימו ממש מחוץ לסבב המדליות וניצחו את צרפת והרוויחו את המקום החמישי. גם נבחרת U15 הייתה מחוץ לרביעיית הגמר והביסה את בריטניה, לפני שהפסידה במשחק האחרון שלה מול גרמניה וסיימה גם היא במקום השישי.
הקוורטרבק מתי בדנרש עזר להוביל את ישראל למקום הראשון באליפות אירופה לנוער בדגל של IFAF בסוף השבוע באיטליה.
כמובן שכל השחקנים בנבחרות הנוער של ישראל הם קטינים, כאשר רוב המשתתפים מגיעים ממשפחות שומרות מצוות, שהתעקשו שלא ישחקו במשחקי שבת. כתוצאה מכך, כל שלוש קבוצות ישראל ויתרו על משחקי שבת והפסידו 35-0.

את הנבחרת הזוכה במדליית הזהב אימנו שחקני הנבחרת הבכירים גדעון רייז ודני איסטמן.

הקוורטרבק מתי בדנארש הוביל את ההתקפה, כשהבקיע כמעט כרצונו על ידי מציאת הרסיברים ג'ושוע לבנטל, נייט פריד, רוסלן דוצ'קוב ויאלי הרוש.

בולטים בהגנה היו איתן קירשנר ואופק לזמי.

"זה כבוד וזכות להיות חלק מזה", אמר גדעון ריז לאחר שאימן את הקבוצה לזהב ההיסטורי. "יש לנו קבוצה מדהימה של חבר'ה, עתיד מדהים, וזה רק ישתפר".

התוצאות הנוצצות בסוף השבוע האחרון מגיעות בעקבות מדליית הארד בחודש שעבר לנבחרת הגברים הבוגרת של נבחרת ישראל באליפות אירופה  בלימריק, אירלנד.

הספונסר הראשי של נבחרות ישראל הוא רוברט קראפט, הבעלים של ניו אינגלנד פטריוטס. ספונסרים נוספים כוללים את הבעלים של מינסוטה ויקינגס, מארק וילף, אירה ויעל קליינמן ואלכס ומייק סוויקה.

"עם Flag Football במיקום טוב להיכלל באולימפיאדת LA 2028, אנחנו כבר עובדים כדי להביא את הקבוצות שלנו לשם", הוסיף ליבוביץ'. "זה היה סימן שאנחנו מתקדמים בכיוון הנכון.

"העובדה שהבנים זכו בזהב למרות שהפקירו את משחק השבת נבעה רק בגלל שהם היו הרבה יותר חזקים מקבוצות אחרות. הבנות שלנו היו חזקות מספיק כדי להגיע לרביעיית הגמר אבל ההפסד הפיל אותן. אנחנו נמשיך לדחוף ללא משחקי שבת. עבור נבחרת ישראל. אנו גאים שבניגוד לרוב התאחדויות הספורט האחרות בישראל, המדיניות שלנו היא לעשות כל שביכולתנו כדי לכלול שחקנים דתיים".