האריות והחלוצים מתקרבים לגמר

תאקל IFL בוגרים

תמונת שער: רענן גבאי

 אריות 'ביג בלו' ירושלים 18 – פטישי רמת השרון 6

נתוני משחק

הגנת האריות עזרה לאלופה המכהנת להתגבר על 5 איבודי כדור וירושלים נשארה במאזן מושלם.

האריות פתחו עם התקפה קצרה שהסתיימה בריצה לטאצ'דאון של אליעזר פולד. לאחר יירוט של דוד איסטמןדני איסטמן מסר ט"ד למישה בלוב, 7-6 לירושלים. הגנת רמת השרון ביצעה עצירה מוחלטת של ירושלים מקו ה-1, עם 3 ריצות שנעצרו ויירוט של שמואל גורדון באנד-זון בדאון רביעי. הגנת ירושלים ענתה עם יירוט של אפי משען אבל ג'רום וויטליק איבד כדור, חזרה לרמה"ש. התצוגות ההגנתיות המשיכו בשני הצדדים – דוד אבל גרם להשמטה של דני איסטמן ומשען השתלט, ובמהלך האחרון של המחצית, דני איסטמן יירט מסירה של פולד.

הקרב ההגנתי המשיך אל תוך המחצית השניה עד שמשען רץ לטאצ'דאון עם פחות מארבע דקות לסיום הרבע, ויונדב וויימן הוסיף בעיטת שער שדה ברבע הרביעי. אחד הסיפורים של המשחק היה קרב הכוכבים בין בלוב למנחם דוביןבלוב סיים עם 5 תפיסות ל-60 יארד וט"ד ודובין סיים עם 3 הטיות ושני תיקולים.

פולד השלים 8/19 מסירות ל-116 יארד ושלוש מסירות שיורטו, וט"ד על הקרקע. משען סיים עם 86 יארד וט"ד על הקרקע ועוד 4 תיקולים, יירוט והשתלטות. אחמד אבו-גאבר בילה את רוב הערב מאחורי קו ההתקפה של רמת השרון וסיים עם 4 תיקולים, מהם 2.5 הפלות ק"ב.

דני איסטמן השלים 13/28 מסירות ל-194 יארד, ט"ד ומסירה שיורטה, 21 יארד בלבד על הקרקע והוביל את ההגנה עם 10 תיקולים ויירוט. דוד איסטמן סיים עם 8 תיקולים, מהם 2.5 לאיבוד יארדים, יירוט וגרם להשמטה.

הפטישים יארחו ביום חמישי את האנדרדוגס מחיפה והאריות יארחו בשבוע הבא את הטרופרס מפתח תקוה.

הנחיל השחור באר שבע 67 – פתח תקוה טרופרס 0

נתוני משחק

תמונות מאת רענן גבאי

נגד הטרופרס, באר שבע השיגה נקודות בשלושת רבדי המשחק: התקפה, הגנה וקבוצות מיוחדות.

מבול הנקודות החלה עם פיק-6 של נדב אליהו בהתקפה הראשונה של המשחק, ואחרי יירוט של טל קופלבאהר משארקה העלה בריצה את הנחיל ליתרון 13-0. משארקה הוסיף ט"ד נוסף לאחר מספר דקות ורוני הייז מסר טט'ד ללאון רבינסקי לפני סוף הרבע הראשון. הגנת הטרופרס עצרה את התקפת באר שבע בתחילת הרבע השני אבל במהלך הראשון שלהם אהוד קליין הצטרף לחגיגות עם פיק-6 משלו. לוטן הולצר גרם להשמטה של עידן לוי מהטרופרס, דוד רבינסקי השתלט והייז רץ ל"ד משלו. הייז רץ לט"ד נוסף עם פחות משתי דקות לסיום המחצית, ולאחר עצירה זריזה של ההגנה, מסר הMVP המכהן ט"ד לדן שפירא עם 6 שניות לסיום המחצית.

שפירא החזיר את בעיטת הפתיחה ש המחצית השניה 80 יארד לטאצ'דאון קבוצות מיוחדות עבור באר שבע, ותומר סנפיר, דור שני למועדון הדרומי, הוסיף ט"ד משלו לקראת סוף המשחק.

הייז השלים 4/8 מסירות ל-86 יארד, ושני ט"ד והוסיף 58 ו-2 על הקרקע. משארקה סיים עם 6-98-2 על הקרקע. שפירא תפס 5-68-1 והוסיף ט"ד בהחזרה. הולצר הוביל את ההגנה עם 7 תיקולים, מהם שניים לאיבוד יארדים והפלת ק"ב וגרם להשמטה. מקסים קוזמנקו רשם אף הוא 7 תיקולים, מהם שניים לאיבוד יארדים ויירוט.

עידן לוי הוביל את התקפת פתח תקוה עם 16 יארד בריצה, וגיא ויינשטיין רשם 14 יארד בריצה, עם 3 תיקולים מהם 1.5 לאיבוד יארדים. משה בן-אולול הוביל את ההגנה עם חמישה תיקולים, וצבי נוסבאום הוסיף 3 ושתי הטיות.

פתח תקוה תארח ביום חמישי את מזכרת בתיה ובאר שבע תשחק בחוץ בשבוע הבא נגד רמת השרון.

חלוצי תל אביב 45 – חיפה 'נימו' אנדרדוגס' 28

נתוני משחק

חלוצי תל אביב נתנו הופעה משכנעת שמקרבת אותם אל הכרטיס לגמר.

בן לנדון (ת"א) חיפש את שי הילמן בעומק בתחילת המשחק, ובפעם הראשונה המסירה יורטה על ידי דוד גרוס. בפעם השנייה הוא מצא את המטרה הגדולה שלו ל-57 יארד, אבל הגנת האנדרדוגס עמדה בקו השער והחלוצים יצאו עם 3 נקודות. שחר רגב השתלט על השמטה של אופק אסנפלד ולנדון מסר טאצ'דאון לקמרון סימונדס לפני סיום הרבע הראשון, 10-0לנדון הוסיף ט"ד בריצה באמצע הרבע השני ומסר שוב לסימונדס לטאצ'דאון חצי דקה לפני סיום המחצית הראשונה. יהב סיסו השלים מסירה ארוכה לעידו פרידמן ורץ בעצמו לט"ד מצמק עבור חיפה לפני ההפסקה, 24-8.

לנדון מסר טאצ'דאון נוסף להילמן כי להעלות ליתרון 31-8סיסו מסר ט"ד לשחר עדי כאשר המרה מוצלחת תוריד את ההפרש לשני ט"ד, אך קרלוס רומנו השתלט על השמטה של סיסו ורץ 70+ יארדים להמרה הגנתית, 33-14נתי לנדאו נכנס לעמדת הקוורטרבק אצל תל אביב ומסר שתי מסירות ט"ד (ליוליאן אלושקין ויותם מדמון), ושני ט"ד מצמקים של סיסו (לדביר שגיא ועומר חסון) היו מעט מידי ומאוחר מידי.

לנדון דייק ב18/32 מסירות ל-269 יארדים, 3 ט"ד ומסירה אחת שיורטה עם 38 יארד וט"ד על הקרקע. הילמן תפס 5-138-1 וסימונדס 4-28-2. יונתן גולדמן (עם 1 לאיבוד יארדים) וליאור מרקוז (עם הטיה) רשמו 8 תיקולים כל אחד. רגב הוסיף 5 תיקולים, 2 הטיות והשתלטות אחת.

סיסו השלים 11/26 מסירות ל-203 יארדים, 3 ט"ד ומסירה שיורטה עם ט"ד נוסף על הקרקע. אסנפלד רץ 25 פעמים ל-82 יארדים וארבעה תופסים שונים רשמו לפחות 39 יארדים בתפיסה. יאיר זילברשטיין ורובי וייסמן רשמו 6 תיקולים כל אחד, וזילברשטיין הוסיף יירוט.

חיפה תשחק בחוץ גם השבוע, ביום חמישי נגד רמת השרון, ותל אביב תתארח בשבוע הבא אצל מזכרת בתיה.