האליפות של תל אביב!

תאקל IFL בוגרים

תמונת שער: דותן דורון

חלוצי תל-אביב 13 – אריות 'ביג בלו' ירושלים 8

נתוני משחק

תמונות משחק מאת דותן דורון

שידור המשחק בחסות מרכז עצמה

עונה שהתחילה מאוחר בעקבות הקורונה, הופסקה בעקבות מבצע 'שומר החומות' , וקוצרה בשל העומס, החום והנבחרות, הגיעה לסיום ראוי עם משחק הגנתי מותח בין שתיים מהקבוצות הוותיקות בליגה. חלוצי תל-אביב עלו ליתרון 13-0 במחצית הראשונה ויתרון זה הספיק לחניכיו של אריאל בק לזכות בתואר השלישי בתולדות המועדון, 13-8 על האלופה היוצאת, אריות 'ביג בלו' ירושלים. מזג האוויר היה נעים יחסית לעונה, היציעים היו מלאים והיתה אווירת פוטבול מושלמת בקמפוס הספורט ע"ש משפחת קראפט.

האריות, שזכו בשלוש האליפויות האחרונות (ועוד עונה סדירה בלתי מנוצחת שהופסקה בעקבות הקורונה לפני הפלייאוף), בהחלט הגיעו למשחק כקבוצה הפייבוריטית, אך לא הצליחו להתגבר על שלל עבירות, איבודי כדור ברד-זון וחוסר-יציבות בעמדת הקוורטרבק. כמובן כל זה לא מוריד כהוא זה מחלוצי תל אביב, שהרוויחו את הגביע  ביושר על המגרש.

כאמור, בהתאם לליגה שראינו העונה, ההגנות שלטו במשחק מתחלתה. החלוצים התחילו עם הכדור אבל הרחיקו, והאריות הרחיקו גם הם ב"שלוש-והחוצה". מנחם דובין, מגן-פינה של ירושלים קיבל משימה מאתגרת לערב, לשמור על התופס שי הילמן, הגבוה ממנו בראש לפחות, ויצא מההתקפה השניה של החלוצים עם יירוט של מסירה של בן לנדון. לאחר שני מהלכים בלבד, יונתן גולדמן השתלט על השמטה של ירושלים. ברק רחבי הבקיע בעיטת שער-שדה, אבל עבירה ירושלמית נתנה לתל אביב דאון ראשון במהלך (וביטלה את שער השדה), ותל אביב ניצלה את ההזדמנות ולנדון רץ לטאצ'דאון, 7-0, שמונה דקות לתוך המשחק.

לאחר החזרה מעולה של אפי משען, ירושלים יצאה להתקפה בת 12 מהלכים אל תוך הרבע השני אך בסיומה יירט דניאל ג'קסון מסירה של ג'רום וויטליק על קו ה-1. משם יצאו החלוצים גם הם להתקפה בת 12 מהלכים (ו-6 דקות!), נעזרו בדרך ב-6 עבירות של האריות, ובסיום ההתקפה מסר לנדון להילמן שדרס שלושה מגינים בדרך לאנד-זון ויתרון 13-0, עם פחות מ-3 דקות לסיום המחצית. רחבי יירט מסירה די נואשת של וויטליק לפני המחצית והחלוצים נתנו לזמן לרוץ וירדו להפסקה ביתרון דו-ספרתי.

האריות עשו את ההתאמות במחצית ודוד אבל עלה בעמדת הקוורטרבק וישר הביא את הדיבידנד עם התקפה ממושכת לתוך הרד-זון. אך שמה עמית קולטון גרם להשמטה של דוד פיטוסי ושחר רגב השתלט על הכדור עבור הגנת תל אביב. הגנת האריות עצרה את התקפת החלוצים עם תיקול של וויטליק על לנדון בדאון רביעי, ודוד את דוד (אבל ופיטוסי) הצעידו את ירושלים 19 מהלכים, כולל 3 המרות בדאון רביעי, במשך כמעט עשר דקות (!) והחזירו את ירושלים למשחק עם טאצ'דאון של פיטוסי13-8 עם 7 דקות לסיום המשחק. תל אביב יצאה להתקפה במטרה להוריד כמה שיותר מהשעון ובשאיפה כמובן לצאת גם עם נקודות בסוף, אך הגנת האריות לא וויתרה ומורדי צ'רנוביץ וצבי סקלר עצרו את לנדון בדאון רביעי.

עונת 2020-21 מגיעה לשיאה: יציע מלא וקהל רועש, שתיים וחצי דקות לסיום הישרא-בול ולאריות נותר לעבור 68 יארדים ולשמור על הכתר. ישראל יודקאווסקי השתלט על השמטה של אבל ושמר על התקווה של ירושלים ואז אבל כיפר על הטעות שלו ורץ 19 יארד לדאון ראשון. אבל השלים שתי מסירות רצופות ליוסי גולדסטון (18 ו-20 יארדים, בהתאמה) וירושלים כבר בקו ה-22 של תל אביב עם 18 שניות לסיום. מאור בלומברג היטה מסירה של אבל שיועדה למשען ובמהלך הבא תיקל את משען לפני שהאחרון יצא החוצה. עם שבע שניות לסיום והזדמנות למהלך אחרון, גג שניים, אבל מסר כדור לאנד-זון והרוקי יוליאן אלושקין, שנכנס במקום רגב הפצוע, עלה גבוה, יירט את המסירה האחרונה של העונה והבטיח לקבוצתו את האליפות!

לחלוצים זוהי האליפות השלישית של המועדון, יחד עם ישרא-בול 2 וישרא-בול 7, שבשניהם היריבה היתה גם כן האריות. לשחקן המצטיין של המשחק נבחר דניאל ג'קסון, הליינבקר המרכזי של החלוצים, והגביע הוענק ע"י יו"ר ההתאחדות, מר סטיב לייבוביץ, לקפטנים בן לנדון ושחר רגב.

ג'קסון סיים עם 8 תיקולים ויירוט, שי שריר רשם עשרה תיקולים וקולטון סיים עם 7, מהם 3 לאיבוד יארדים, 1.5 הפלות קוורטרבק וגרם להשמטה. לנדון השלים 17/35 מסירות ל-229 יארדים, ט"ד ומסירה שיורטה, עם 30 יארדים וט"ד על הקרקע. הילמן תפס 4-55-1 וקמרון סימונדס תפס 3-68.

את הגנת האריות הוביל צ'רנוביץ עם 12 תיקולים, מהם 1.5 להפסד יארדים והטיה. דובין רשם 5 ויירוט ויחיאל סקלר הוסיף 5 והפלת ק"ב. אבל השלים 10/15 מסירות ל-84 יארדים ומסירה שיורטה והוביל את הקבוצה עם 72 יארדים על הקרקע. פיטוסי רשם 44 וט"ד על הקרקע ועוד 35 מהאוויר. גולדסטון תפס 7-74.

התאחדות הפוטבול הישראלית רוצה לסיים את העונה עם הכרת הטוב לכל העוסקים במלאכה.

לשחקנים, למאמנים ולמנהלים על כל ההשקעה;

למשפחות ולאוהדים על התמיכה;

לשופטים, לחובשים, לאנשי צוות ולכל אנשי ההתאחדות על התמיכה, על ההשקעה ועל התוויית הדרך;

ואחרונים אחרונים חביבים, למשפחת קראפט היקרים, שבלעדיהם לא היינו יכולים ליהנות מהמשחק הנהדר שלנו כאן בישראל!